به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (دوشنبه، ۲۸ مهر) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
فقط باید یه ماه تعطیل بشه. هوا هر چی سرد تر شه واقعا ترستاک تر میشه این اعداد
آیا نژاد قویتری دارند یا داروهای دیگری دارند استفاده میکنند که ما خبر نداریم یا نه اصلا به خاطر نبود سیستم آمارگیری دقیق آمار درستی ندارند؟
مادرم از برادرم گرفت و الآن بستریه
دولتی که میگی مردم رعایت نمی کنن برادر من فقط اداره می رفت و مادرم بیرون نمی رفت
اینو بدون مردم می خوان رعایت کنن تویی که نمی گذاری