مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش مصرف خودسرانه آمپولهای لاغری، تأکید کرد: این داروها معجزه نمیکنند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در آخرین آزمون استخدامی، در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، میزان استقبال و تقاضا برای جذب کمتر از ظرفیت و مجوزهای اعلامشده بوده است.
وزارت بهداشت اعلام کرد: تمامی ظرفیتهای نظام سلامت کشور در حالت آمادهباش کامل قرار داشته و ارائه خدمات درمانی، اورژانسی، بهداشتی و دارویی بدون وقفه در حال انجام است.
رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: دانشگاههای علوم پزشکی باید با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی موجود، نسبت به شناسایی، پیگیری و برخورد مؤثر با تخلفات احتمالی اقدام کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر ضرورت تقویت پروتکلهای بهداشتی و نظارت دقیق بر ایمنی سایتهای دفن پسماند بهمنظور مقابله با تهدیدات ناشی از «هانتاویروس» تأکید کرد.
همزمان با فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، صبح امروز ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۵ آیین بهرهبرداری از پروژه ملی بیمارستان جدید انستیتو کانسر در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران، با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، پرسنل بیمارستان و مردم در این بیمارستان برگزار شد. انستیتو کانسر ایران، بزرگترین بیمارستان درمان سرطان در کشور و خاورمیانه، به شمار میرود و با مشارکت خیرین، ساخته شده است. هزینه تجهیز این مرکز درمانی، ۴۶۰۰ میلیارد تومان و دارای ۳۷ بخش تخصصی، ۱۱ دستگاه تصویربرداری و رادیوتراپی و ۹۶ تخت شیمی درمانی است.
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأکید بر نقش بیبدیل شیر و لبنیات در تأمین کلسیم مورد نیاز بدن، نسبت به عوارض عدم مصرف لبنیات در گروههای مختلف سنی، هشدار داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد، خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت برای تسریع در تجهیز و راهاندازی این مجموعه درمانی شد؛ بخشی که با بهرهبرداری از آن، ۲۴۰ تخت جدید در بخشهای ICU، CCU و اورژانس به ظرفیت درمانی استان افزوده میشود.