باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - در روز غمبار عاشورا، حسینیه سیدالشهداء (ع) شیراز به کانون تپنده سوگ و ماتم در مرکز استان فارس بدل شد. خیابانهای منتهی به این حسینیه شاهد حضور انبوه مردمی بود که سیاهپوش و اشکبار، خود را به این محفل معنوی رساندند تا در بزرگترین تجمعِ عزاداری دهم محرم شرکت کنند.
طنین نوحههای جانسوز و فریادهای «یا حسین» در فضای حسینیه، حکایت از داغی داشت که با گذشت قرنها، هنوز در دلهای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تازه و شعلهور است.
عزاداران حاضر در حسینیه سیدالشهداء (ع) با تاکید بر سیره سالار شهیدان در مقابله با ظلم، ضمن اعلام انزجار از دشمنان اسلام، بر پایبندی خود به مسیر ولایت و آرمانهای انقلاب اسلامی پای فشردند؛ آیینی که نشان داد فرهنگ عاشورا در عمق جان نسلهای مختلف شیراز ریشه دوانده و چراغ راه هدایت آنان در مسیر پیش رو است.