باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - عزاداران حسینی (ع) در استان فارس پس از ۱۰ روز عزاداری و سینه زنی در ظهر روز عاشورا با اقامه نماز ظهر و عصر، اوج شور حسینی را در سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) به نمایش گذاشتند.
هیاتهای عزاداری سالار شهیدان در شهرها و روستاهای استان پس از شنیدن اذان ظهر دست از عزاداری برداشته و در صفوفی منظم و با یاد آخرین نماز ظهر عاشورا در صحرای کربلا، نماز ظهر و عصر خودر را اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در کلانشهر شیراز با حضور انبوه سوگواران حسینی به امامت حجت الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.
اقشار مختلف عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) اعم از پیر و جوان، زن و مرد جلوههای معنوی شور حسینی را در قالب دستهها و هیاتهای سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی کردند.
در دیگر شهرستانهای استان فارس نیز، همزمان با عاشورای حسینی، عزاداران با حضور در حسینیهها، تکایا و هیئتها نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اقامه کردند.
شرکت کنندگان در نماز ظهر عاشورا با گرامیداشت یاد و خاطره روز دهم محرم و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت دست به دعا و نیایش برداشته و برای عزت اسلام و مسلمانان دعا کرده و به ادامه عزاداری خود پرداخته و به محلهای خود بازگشتند.
امشب هم مراسم لالهگردانی خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شام غریبان شهدای کربلا، پس از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار میشود.