مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از فرونشست کامل آتش در ارتفاعات کوهمره سرخی و مناطق پیرامون آن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - غلامرضا غلامی اعلام کرد: آتش در همه نقاط ارتفاعات کوهمره سرخی و مناطق پیرامون آن فرونشسته است و در حال حاضر هیچ نقطه آتش‌سوزی فعالی در این منطقه وجود ندارد.

او افزود: آتش‌سوزی منابع طبیعی در این منطقه از شب گذشته (چهارشنبه) مهار شده و پایش به‌طور مداوم در حال انجام است.

غلامی ادامه داد: با این حال، به دلیل وجود خار و برگ خشک در منطقه، اگر باد شدت بگیرد، احتمال شعله‌ور شدن و آتش‌سوزی مجدد وجود دارد؛ به همین علت، نیرو‌های منابع طبیعی و نیرو‌های محلی همچنان مناطق درگیر آتش‌سوزی را پایش خواهند کرد.

آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره سرخی شیراز و بالاده کازرون از روز دوشنبه، اول تیرماه، آغاز شد و به مدت سه روز، پوشش گیاهی ارزشمند این منطقه را سوزاند.

این حریق در حالی رخ داد که جغرافیای سخت منطقه، وجود صخره‌ها و دره‌های عمیق، دسترسی نیرو‌های امدادی را به کانون‌های حریق با دشواری بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده بود؛ همچنین وزش باد شدید نیز هر لحظه شعله‌ها را به جبهه‌های تازه‌ای می‌کشاند.

با وجود تمام این موانع، تلاش شبانه‌روزی ۲۰۰ نیروی عملیاتی باعث شد که شعله‌های آتش فرونشیند و در حال حاضر پایش منطقه برای پیشگیری از حریق مجدد ادامه دارد.

منبع: مدیریت بحران فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha