مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: اقدامات بازدارنده و سختگیرانه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی به تنهایی کارساز نیست، اگر مردم مشارکت نداشته باشند هر اقدامی در مقابله با کرونا ابتر و بیهوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افراد با داشتن هرگونه علائم بیماری سرما خوردگی و یا تنفسی حتما خود را در منزل قرنطینه کرده و تا زمان انجام آزمایش کرونا و منفی شدن جواب، از تردد در سطح شهر خودداری کنند.
رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: هماکنون با پذیرش بیش از ۹۰۰ بیمار که از ظرفیت اسمی بیمارستانها و تختهای موجود فراتر شده در حد ۲ ساعت تختی خالی برای پذیرش بیمار جدید نداریم.
رئیس کمیته اطلاعرسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۲ نفر بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اوج گرفتن بیماری کرونا در استان یک بخش جدید ۴۰ تخته در بیمارستان امام رضا (ع) راهاندازی شد و در چند روز گذشته نیز یک بخش ۴۰ تخته دیگر برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه شده بود.
معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از هر ۲۰ نفر باید به ۱۰ نفر تذکر لسانی بدهیم به عبارتی باید به نیمی از افراد برای رعایت مسائل بهداشتی باید تذکر داد.
فرماندار دالاهو گفت: تجمع مردم در آیینهای شادی و عزا باعث شعلهور کردن آتش بی رحم کرونا می شود از این رو مردم از برپایی و حضور در چنین مجالسی بایدپرهیز کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کل موارد تستهای مثبت کرونا از ابتدای اپیدمی تا به امروز در استان را ۲۶ هزار و ۹۵۱ مورد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه اصلا در وضعیت مطلوبی نیست و باید همه رعایت کنند.
رئیس کمیته اطلاعرسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدهاند.
فرماندار قصرشیرین گفت: مردم به منظور صیانت از سلامت خود و دیگران با توجه به شیوع بالای سرایت بیماری ویروسی کرونا و قرمز بودن وضعیت این شهرستان و پرخطر بودن شهرستانهای همجوار از مراجعه حضوری به بانکها پرهیز کنند.