به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.
لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.
او ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری افزود: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او تاکید کرد: تا کنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجانهای شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری یادآوری کرد: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
متاسفانه...
متاسفانه توی این شرایط بعضی خانواده ها جشن تولد مفصل و دورهمی برگزار می کنن.
تازه کلی فامیل رو توتنگنا قرار میدن که شرکت کنید.
خدا بداد برسه
مردم فرهنگ شرایط خاص ندارن.
چرا نظام شرایط جنگی اعلام نمیکنه .
الان بیشتر از جنگ تحمیلی روزانه کشته میدیم.
خواهشا اینقدر پروتوکول رو نکید!
پس عروسی و عزا و دورهمی و مسافرت برگزار شه با پروتوکول دیگه، چه ایرادی داره؟
#تعویق_کنکورها
اینا که ماسک نمیزنن و دله گردی رو تو شرایطی که کادر درمان بیچاره دارن از جون خود و خانوادشون مایه میذارن پیش گرفتن اگه بالای صد هزار تومن جریمه نکنید در این فجایع شریک هستین و گناه اینهمه مرگ ومیر به گردنتونه
تو حمل و نقل عمومی امکان ابتلا بسیار بالاست
داوطلب که فقط شهری ها نیستند ما روستایی ها هم هستیم