به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند.
او ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید؛ در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.
لاری با اشاره به اینکه تا کنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.
او ادامه داد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
لاری گفت: تمام نقاط کشور آلوده به ویروس هستند و امیدواریم با رعایت اصول سه گانه شامل بهداشت دست، رعایت فاصله یک و نیم تا ۲ متری و استفاده از ماسک شاهد قطع زنجیره انتقال باشیم.
انتهای پیام/
بخدا هچکی راضی به برگزاری کنکور تو این اوضاع وخیم نیست.
بابا خوبه خود تلویزیون کنکور دکترا رو نشون داد که چطوری برگزار کردن...
بخدا با دیدن اون اوضاع تن و بدنمون میلرزه آخه به کی بگیم نمیتونیم کنکور بدیم. از یه طرف کنکور تنها امید رهایی از بدبختیمونه از طرف دیگ میترسم که بمیرم...
#تعویق_کنکور_سراسری
اینکه برای ۲۰۰هزار نفر بود اینجوری شد وای بحال داداش کوچیکم که آخر مرداد کنکور داره.
الان ما قشر تحصیل کرده اتفاقی برامون بیفته کی جوابگوعه
#التماس_تفکر
دکترا و پرستاران عزیز خدا قوت تو این شرایط همه ی سختی ها رو دوش شما عزیزان بود
خدایا ما را ببخش و شر کرونا از سرمان کوتاه کن.
الهی امین
آخه تو که نمیدونی اصلا کارخانه چیه حرف نزن . الان یک کارخانه کم کم 20 میلیارد تومن میخواد . یه کارخانه خالی سوله مانند
شما هر روز میگید این پیامتون رو،
خدا شفاتون بده ان شاءالله
هیچکس اینجا به فکر مردم نبود و جون ادما کمترین ارزشو داشت اینجا برای مسئولین به ظاهر دلسوز
برای رسیدن به پول پا رو خیلی چیزها گذاشتید ...
از یه جایی به بعد اینجام تموم میشه ... نقاب ها روزی میفته اونوقت اگه میتونید شروع کنید قصه تعریف کردن
ای انسان پس چه چیزی تو را بعد از این همه دلایل به تکذیب دین و روز قیامت وا می دارد آن گاه او را به سبب گناهکاری به مرحله پست ترین پست ها باز گرداندیم