رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان البرز با حضور در برنامه زنده «رهیافت» با موضوع بررسی چالش‌های سرویس‌های مدارس، به مهم‌ترین مسائل حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی در استان اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویا نادری - والی‌پور با بیان اینکه فعالان حوزه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی تلاش می‌کنند خدمات را در چارچوب استانداردهای تعیین‌شده ارائه دهند، گفت: شرکت‌های تخصصی فعال در این حوزه با وجود تلاش‌های فراوان، هنوز امکانات کافی برای پوشش کامل همه متقاضیان را در اختیار ندارند. وی افزود: بخش قابل توجهی از رانندگان سرویس مدارس را بانوان، به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و برای ارتقای کیفیت خدمات، دوره‌های توجیهی و آموزشی برای آنان برگزار شده است.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند مدیریت سرویس مدارس اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲ و براساس مصوبه جدید، نقش مدیران مدارس در فرآیند سرویس مدارس کاهش یافته و بیشتر به اطلاع‌رسانی و پایش محدود شده است؛ با این حال بسیاری از اولیاء همچنان مدیر مدرسه را مرجع اصلی در این زمینه می‌دانند و نظر مدیر برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان البرز به مجری رادیو البرز تأکید کرد: اگر اولیاء دانش‌آموزان در سامانه «سپند» ثبت‌نام کنند، ایمنی و نظارت بر سرویس‌ها به‌درستی تأمین خواهد شد. وی افزود: سرویس‌های مدارس به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند که این موضوع بر اساس قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران مشخص می‌شود.

والی‌پور در برنامه زنده رهیافت ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این است که بسیاری از والدین از قراردادهای رسمی با پیمانکاران استفاده نمی‌کنند و در صورت بروز مشکل به دستگاه‌های مسئول مراجعه می‌کنند، در حالی که اگر ثبت‌نام در سامانه انجام شده باشد، امکان پیگیری و نظارت بسیار بهتر فراهم می‌شود.

وی در پایان گفت وگوی زنده رادیویی با تأکید دوباره بر ضرورت ثبت‌نام در سامانه سپند گفت: از والدین درخواست داریم برای ساماندهی بهتر سرویس‌های مدارس حتما در این سامانه ثبت‌نام کنند. همچنین محدودیت فضاهای آموزشی در استان البرز و نبود آمایش مناسب در برخی مناطق، به‌ویژه شهرهای مرکزی، باعث شده استفاده از سرویس مدارس به یک ضرورت تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha