به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۱۸ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۱۲ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۲۰ هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
انتهای پیام/
بمونیم توخونه ازکجابیارم بخوریم،،
من خودم میگم که یک شاگرد مغازه هستم با54سال سن
ان شاءالله خدا خودش به فریاد مردم برسه وگرنه هیچکسی به فکر مردم نیست.مگه خدا
الان زیر خاکه؟؟