به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
دعام کنین روزای اول با لرز و تب شروع شد و بدنبالش بدن درد
بی اشتهایی و حالت تهوع هم بود تا اینجاش به کرونا شک نکرده بودم تا اینکه بحالت کلی دچار کربینی شدم اصلا بو و مزه غذا را تشخیص نمیدادم به دکتر مراجعه کردم pcr گرفتن مثبت شدم
خوشبختانه فاز خفیفشو گرفتم تنها نگرانیم خانم و بچه ها هستن که ازم الوده نشده باشن
خدا یا بداد برس
من کنکور دکتری داشتم اما بخاطر کرونا شرکت نکردم.
آزمون استخدامی دارم از آسمون هر چی بباره شرکت میکنم چون خیلی مهمه برام. مگر اینکه برگزار نشه....