به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۵ مرداد) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند.
او گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافتند یا از بیمارستانها ترخیص شدند. ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری بیان کرد: تا کنون دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
او ادامه داد: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجانهای شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
بچه ها همه خسته و افسرده شدن و بجای اقدامات انگیزشی
تو اوج خستگی بچه ها دارن اقدامات فرسایشی انجام میدن
این حجم از خودخواهی سیستم و نادیده گرفتن پرسنل ازکجاست؟؟؟
آیا نجابت ، سکوت،ایثار کادردرمان باید موجب مظلوم واقع شدنشون قراربگیره؟
خدا به دادمون برسه با این اوضاع حالا حالاها آمار بالا میره
الکی گفت کرونا گرفتم تا یک عطاری و یک دکتر سنتی رو تو اینستاگرام تبلیغ کنه.
تو شهر ما روزی 20 نفر میمیرن
پدر و مادرامون سنشون بالاس و در معرض شدید و جدی این بیماری هستن
خانم دکتر مینو محرز هم امروز اعلام کردن اصلا نمیشه مراسم محرم رو با پروتکلها برگزار کرد و سعی در لغو برنامه محرم دارن