تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۵ مرداد) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافتند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.  ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تا کنون دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

او ادامه داد: همانند روز‌های گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هعی روزگار ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ایی چ مصیبتیه ? یا خدا ول کن خیلی سخته ۵ ماهه زندگی مردم فلج شده با ترس واسترس زندگی کردن واقعا سخته چرا نباید دولت ما دو هفته کشور و قرنطینه میکرد ک اوضاع بهتر شه ??? کل کشورای دنیا ایکارو کردن نمیشه ک تا آخر عمرمون ایطو زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
عزیزان دل . مدارس و دانشگاه ها از 23 شهریور ماه آغاز به کار خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هووووف خسته شدم همرو خوندم:|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تازه مدارس را هم میخواهند باز کنند انگار این وسط جان مردم هیچ ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
نمیدونم ایی استاندار خوزستان داره چیکار میکنه ولا ۳ ماهه من اهل یکی از شهرای خوزستانم دیگه بیمارستانم آزمایش کرونا نمیگیرن باید برن آزمایشگاه بیرون واسه ی آزمایش خون کرونا ک ۲ ساعته آماده میشه ۶۰ هزار تومن میگیرن چخبره خدااا چقد مردم ظالم شدن قبلا ۳۵۰۰ بود بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بخدا قسم شاید باورتون نشه ادم سراغ دارم ک ن جا شلوغ رفت بدون ماسک والکل حتی مغازه محله نرفت کرونا گرفت یا خدااا دیگه مردم چطو رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام من پرستار بیمارستان خورشید اصفهان هستم. لطفا یه پیگیری در خصوص مدت زمان استعلاجی پرسنل پرستاری این بیمارستان داشته باشید. جدیدا به خاطر کمبود نیروی پرستار. مدت زمان استعلاجی کرونا رو برای پرستاران از ۱۴ روز به ده روز کاهش دادند و پرستارا با حال عمومی بد و ضعف و بی حالی تو شیفت حاضر میشن حتی گفتن. که اگر پرستار علائم تنفسی نداشته باشه کلا استعلاجی نباید بره. این رو لطفا پیگیری کنید یه پرستار ناقل حتی بیشتر از یه بیمار میتونه ویروس رو پخش کنه. از طرفی ما قسم خوردیم اول مراقب سلامتی خودمون باشیم بعد مردم آخه یه پرستار ک خودش مریضه چطور میتونه از یه بیمار دیگه مراقبت با کیفیت انجام بده. خداییش وقتی سالم هستیم هم سخته چ برسه ب اینکه بیمار هم باشی
Germany
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شش ماه از شروع کرونا تو بیمارستان خورشید میگذره
بچه ها همه خسته و افسرده شدن و بجای اقدامات انگیزشی
تو اوج خستگی بچه ها دارن اقدامات فرسایشی انجام میدن
این حجم از خودخواهی سیستم و نادیده گرفتن پرسنل ازکجاست؟؟؟
آیا نجابت ، سکوت،ایثار کادردرمان باید موجب مظلوم واقع شدنشون قراربگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا کاش یکی حداقل پیگیری میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خیلی بده همکارای ما زیر این فشار له شدند مسولین بیمارستان فقط فکر خودشون هستند بعد از چند ماه از شروع کرونا هنوز ما تو بخشها پرسنلی داریم که وسط شیفت از هوش می‌ره کسی نمی‌خواد پیگیر این مسئله باشه واقعاً؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
پول بهتره با شروع کرونا خیلی از شرکتها را ه افتادن جان مردم کیلویی چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
امروز بعد از چند ماه رفتم بازار, اصلا مردم رعایت نمیکنند نه ماسکی نه رعایت فاصله اجتماعی یه مغازه رفتم وای دیگه هیچی از بی ملاحظه گی مردم نگم, فقط استرس و عصبانیت از دست مردم بی فرهنگ
خدا به دادمون برسه با این اوضاع حالا حالاها آمار بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
طب سنتی عالیه..اگر عالی نبود بهاره رهنما خوب نمیشد..خواهش میکنم همه یک حجامت آلرژی برای پیشگیری کرونا انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بنده خدا بهاره رهنما کروناش کجا بود.
الکی گفت کرونا گرفتم تا یک عطاری و یک دکتر سنتی رو تو اینستاگرام تبلیغ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خدایا کی تموم میشه ??? دیگه مردیم از استرس
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۰:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط کمی از رهبر کره یاد بگیرین فقط کمی همینو بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
امار از این بیشتر نمیگن
تو شهر ما روزی 20 نفر میمیرن
Netherlands
یه کنکوری خسته
۱۹:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من امسال تمام وقتمو واسه کنکور گذاشتم ولی خواهشا یه پیگیری کنین برای لغو کنکور
پدر و مادرامون سنشون بالاس و در معرض شدید و جدی این بیماری هستن
خانم دکتر مینو محرز هم امروز اعلام کردن اصلا نمیشه مراسم محرم رو با پروتکلها برگزار کرد و سعی در لغو برنامه محرم دارن
۱۲۳۴
آخرین اخبار