رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ نفر بر اثر استتنشاق گاز مونوکسیدکربن در استان مسموم شدهاند، راهکارهای جلوگیری از مسمومیت با مونوکسیدکربن را شرح داد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از مسمومیتها در منازل رخ میدهد و کودکان زیر ۵ سال آسیب پذیرترین افراد در این مسمومیتها هستند.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت: از ابتدای مهرماه تا کنون هفت نفر در این استان، بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به مراکز درمانی مراجعه کردهاند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: مردم هنگام نصب و راه اندازی سیستمهای گرمایشی گازسوز نظیر بخاری و شومینه از بستن همه منافذ محل سکونت خود خودداری کنند و قسمتی از در یا پنجره را برای جریان هوای آزاد باز بگذارند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با فرا رسیدن فصل سرد، خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش مییابد که
سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد مسمومیت با این گاز در استان گزارش شد.