رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: در شورای قیمت گذاری مصوبات توسط سازمان برنامه و بودجه بدرستی اجرا نمی‌شود که همین امر منجر به کاهش تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - پیمان عالمی رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: در شورای قیمت گذاری مصوبات توسط سازمان برنامه و بودجه بدرستی اجرا نمی شود و این شورای قانونی قیمت گذاری آنها را تمکین نمی کنند.

به گفته وی، امسال به رغم شرایط مساعد تولید گندم ناشی از وضعیت جوی مناسب افزایش داشته، اما میزان تحویل به سیلوها کاهش داشته است.

عالمی ادامه داد: در شرایط جنگی عدم توجه به اجرای مصوبات شورای قیمت گذاری بدان معناست که امینت غذایی، قدرت غذا و استقلال در این حوزه اهمیتی برای مسئولان ندارد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه تورم کالاها ارتباطی به جنگ ندارد، افزود: سوء مدیریت ها عامل اصلی نوسان قیمت کالاهاست چراکه مواد غذایی بر مبنای قیمت تمام شده و سود متعارف وارد بازار شود، وقتی هزینه های تولید بالا می رود، قیمت مواد غذایی دستخوش نوسانات قرار می گیرد.

به گفته وی، افزایش قیمت مواد پروتئینی و لبنی ناشی از هزینه های کارگری، انرژی، عدم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بوده است، اما بدلیل آنکه مردم روزانه با مواد غذایی در ارتباط هستند، افزایش قیمت و اثر آن بیشتر دیده می شود، درحالیکه قیمت سایر کالاها برمبنای تورم رشد چشمگیری داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۵
خو عمو دو ماه برداشت کردیم هنوز پول بهمون نداده اگر نقد به مالخرها داده بودم خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۵
گندم و سویا امریکایی به جای اورانیوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۵
هروز گرانی زمانی مردم برای خرید مسکن وام میگرفتن الان برای اجاره الان لباس هم قسطی شده خجالت اور است هروز جنگ حزبی و هروز مسخره بازی های سیاسی خسته شدیم فکر معیشت مردم باشید مگر چند سال زنده ایم هروز گرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۵
معلومه دیگه..
کارشکنی خائنین و مسولین بی خاصیت..
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۵
حالا اولشه عجله نکنید.کشاورز بدبخت رو هرسال بدبختتر میکنید انتظار دارید گندمشو به شما تحویل بده اونم با قیمت نصف اونم قرضی؟نه جانم باید برگردید به امریکا گندم تراریخته گپک زده باقیمت نجومی بخرید تاحالیتون بشه.بیشتر گندما به دامدارواسه دام فروخته شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۵
چون بوی گندم آمریکا میاد....
چند وقت پیش گفته بودند کاملا خودکفا شدیم و نیاز داخلی کامل شده .
Iran (Islamic Republic of)
هههه
۱۸:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۵
چرا با کلمات بازی میکنید چرا واقعیت را ماست مالی میکنید اولا هزینه کاشت و برداشت بالاست و هیچ کمکی برای خرید کود و بذر نمیکند دوما همه هزینه کاشت نقدینه ولی می‌فروشی به سیلو خرد خرد و بلند مدت میده سوما ارزون میخره اینجوری بگید که همه درست متوجه بشوند
آخرین اخبار