رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند با اشاره به آغاز واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان زرند اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای ویروسی و با واگیری بالای دامی است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری وارد میسازد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: طرح مایه کوبی علیه بیماری آبله و شاربن در حال اجرا می باشد که پیش بینی می شود 400 هزار راس دام این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شوند.
با بیان اینکه با همه این وجود سطح پوشش واکسیناسیون افغانستان در مقایسه با دیگرممالک منطقه رضایت بخش نمی باشد، خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین سروی ۲۰۱۳ از هر پنج طفل یا خانم واجد شرایط یکی از آنها واکسین نشده اند .
رئیس دامپزشکی بویراحمد گفت: در فروردین ماه سال جاری با تلاش پرسنل دامپزشکی 69 هزار و 870 راس گوسفند و بز و یکهزار و 118 راس گاو و گوساله برای مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه شدند.