رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماریهای مشترک انسان و دام محسوب میگردد در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان یزد همسو با سایر ادارات دامپزشکی استان، مبارزه همه جانبه با بیماری تب مالت را در برنامه کاری خود قرار داده است.
اکیپ های واکسیناسیون تب برفکی، جهت مبارزه و کنترل این بیماری در بین دامهای عشایری منطقه مسجد سلیمان، از چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان اعزام شدند.
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان با اشاره به آغاز واکسیناسیون تب برفکی گاوی در این شهرستان ،پیش بینی کرد: تا پایان اسفند ماه تعداد 4000 راس گاو و گوساله بر علیه این بیماری واکسینه شوند
رئیس اداره بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: واکسیناسیون دامها بر علیه بیماری لمپی اسکین تا 15 اسفند در استان زنجان ادامه دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: واکسیناسیون 80 هزار دام سنگین استان در مقابل تب برفکی در حال انجام است و دامداران نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید خرید و فروش دام را با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی انجام دهند.