باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق مصوبه جدید وزارت آموزش و پرورش فعالیتهای آموزشی مدارس، مراکز علمی و آموزشگاههای زبان و سایر مراکز غیردولتی به صورت مجازی خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این مصوبه تمامی مکانهایی که آموزش در آنها جریان دارد و دانشآموزان در آنها حضور مییابند را در بر میگیرد، افزود: تا اطلاع ثانوی، فضای آموزشی در مدارس و مراکز غیردولتی بهصورت مجازی خواهد بود.
محمودزاده با اشاره به پتانسیلهای آموزش مجازی در دورههای مختلف تحصیلی، ادامه داد: اگرچه در سنین پایینتر، حضور فیزیکی دانشآموزان برای تعامل با همسالان و فرآیند تربیت بسیار حیاتی است، اما در سطوح بالاتر، آموزش مجازی بهویژه در حوزههای تخصصی مانند آموزش زبان، کارایی بالایی دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان این که موسسان مراکز غیردولتی پیش از دوران کرونا نیز از سکوهای مختلف برای آموزش استفاده میکردند؛ تصریح کرد: اکنون با توجه به تمایل خانوادهها به آموزش مجازی، فرصت مناسبی برای بهرهگیری از فضاهای همچون اسکای روم در سطوح بالاتر فراهم شده است.