به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهر) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۲ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
ببینید اونا چه کردن که کرونا تموم شد براشون
خیلی معادله پیچیده ای نیست
از چین کمک بخواین
جون شما ارزش داره جون معلم ارزش نداره؟؟؟
اولا که امار خیلی بیشتر از این حرفهاست. این آماری که اعلام میکنید مربوط به کسانیست که تست پی سی ار دادن و مثبته. من خیلی از افراد رو میشناسم که علاقمی داشتن که رفتن نزد دکتر و دکتر بهشون گفته که صد در صد کورنا دارن ولی تست پی سی آر ندادن چون هزینه تست حدود ۵۰۰ هزار تومنه.
ثانیا خب گیرم که اصلا امارتون کاملا دقیق باشه چه دردی رو دوا میکنه؟
وقتی همچنان مدارس بازه و معلمها هر روز مجبورن مدرسه باشن وقتی استخر و رستوران بازه آرایشگاه بازه شما هرروز بیا امار بده چه اتفاقی میفته؟
باید تلویزیون و خبرگزاری های دلسوز مانند فارس نیوز طریقه استفاده از بخور جوش شیرین و ... را برای درمان مردم اطلاع رسانی کنند