به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۴ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۴۱ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۴۵۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴ هزار و ۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۴ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
انتهای پیام/
نتیجه اش عذاب های غیر قابل کنترل میشه
ای لعنت به کرونا،لعنت به کرونا.خدایا مارو جوری آزمایش کن که توانشو داریم..
باید یک کاری بکنید
کسانی که مراعات نمی کنند و نمی خواهند به حقوق دیگران احترام بگذارند را اینگونه جریمه کنید:
1-هزینه درمان را باید آزاد پرداخت کنند
2-هزینه درمان چند نفر دیگر را نیز باید بپردازند چون آنهایی که مراعات می کنند که گناه نکرده اند به آتش رفتار این افراد بسوزند