به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز، شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون پنج میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
عجب دولت تدبیر و نامیدی هست
هر کی تو بیمارستان میمیره میگن کرونا است
سیاه نمایی برای چی؟
سهم کشور ما روزانه بین۴۵۰ تا۴۶۰ هست
حدود ۴۵۹ نفر
پس فردا ۴۶۳
۴۶۹
۴۷۲
نمی دونم کرونا هوشمند آدم میکشه؟ یا ریاضی و جبر اعداد خونده که به ترتیب آدم می کشه
آیا خداوند بهترین حکم کنندگان نیست