تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۸۳۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۷۶ هزار و ۹۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع بیماری

لاری بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
هیچ تعطیلی در کار نیست هیچ نظارتی در کار نیست فقط مثل همیشه سر کارمون گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
محدودیت چی شد خبری نیست ازش لغوش کردند بابا قبلش باید فرهنگ سازی کنید از رادیو و تلویزیون و مخابرات روزنامها و سایتها مردم را اگاه کنید از این طرح این طرحم‌ با شکست روبرو میشه چون اولا درست فرهنگ سازی نکردید دوم اینکه تردد به شدت زیاده تو جادها تردد را گرفتید داخل شهر تجمعات زیاده باید فرهنگ سازی بشه تا جایی که امکانش هست مهمونی خانوادگی نگیرند مراسم عروسی و عذا نگیرنر جاهای شلوغ بسته بشه پارکها و سینماها محل تجمع و شلوغی به شدت کنترل بشه الان من میدیدیم اصلا هیچ نظارتی هیچ ارگانی انجام نمیداد اصلا به هیچ عنوان فرهنگسازی درست هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رز
۰۰:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
میگین گیلان وضعیت بد هست اما ما که شهر زردش هستیم مثلا هیچ جا تعطیل نمیشه حتی آموزشگاه ها و مکان ها دیگه تا زمانی که همه جا یک شکل تعطیلی ها نباشه هیچ چیز عوض نمیشه اقا یک هفته مردم رو حمایت کنین کلا هم تعطیل بشه همه جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
ده روز دیگه مبتلایان میشن ۱ میلیون نفر یا خداا مددی کن ملت ما ب اندازه کافی بدبخت ومظلوم بودن دیگه ایی مصیبت از کجا گریبان شون شد خدا ازت نگذره چین نابود شی الهی ۷ ماهه ی نفر از مردم کشورت ی نفرم نگرفته هر چی مبتلا بقول خودتون از خارج خب تابلو همونموقع داروش یا واکسنش داشتین واکسینه شدن چطو یکی از خارج میاد تو چین در حالیکه مبتلا حتی ی نفر از چین نمیگیره الهی نسلتون برداشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
یه فکری به حال کنتور نویسان برق بکنید که به زور دم در مردم میفرستن و خودشون ناقل کرونا هستن
United States of America
سینا
۲۰:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اجرای به زور پروتکل ها از جمله بستن مغازه ها خداروشکر بالاخره تو محله ی ما جواب داد و اجرا شد
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۹:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
عالی بود گزارشتان
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
میتونم سوال کنم این چه جور تعطیلی هست ؟

جهاددانشگاهی اصلا تعطیل نیست

به اصلا چیزی نگفتن


دللم به حال کسب ها میسوزه. اونا رو زود تعطیل میکنه و کارمندای خودشو میگه باید بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اوایل که کرونا اومده بود تلویزیون هشتگ زده بود به مدد الهی کرونا را شکست می‌دهیم ولی انکاری کرونا داره ما رو شکست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
دقیقاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
هر ما 50میلیون میاد به حسابم که روی احمد خوریان عقده ای کم کنم باور کنید این احمد خوریان از صبح تا شب داره کار می کنه هنوز هشتش گروه نهشه میاد اینجا چرت مینویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
دیگه نمی دونم چی بنویسم خسته شدم خدا کنه کسانی که مراعات می کنند گرفتار نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
لطفاً خبرگزاری جوان نظرات مردمو به گوش مسئولین برسونید،اینکه کجا قرنطینه کردن همجا بازه فقط مغازهارو تعطیل کردن این نشد تعطیلی کرونا اینطوری کم میشه،من شغلم تو چاپخانه روزنامه اطلاعات کار میکنم الان ما جز مشاغل ضروریم واقعا در صورتی که برای استراحت در شب در یک اتاق کوچک ۱۳نفر میخوابن کسیم توجهه نمیکنه لطفاً صدامارو برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه چینیارو خودشون داروشو دارن رو نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۲۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
به خاطر قرنطینه گشنه گشته ایم..از ترس چک بگشتی پابه فرار گذاشته ایم ...دولت محترم به خدا صد هزار تومن پول یک بسته مای بی بی هم نیست چطوری یک ماه زندگی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
الان اون دارویی که تو برنانه طبیب گفتید چی شد ... عمون که تو کرمانشاه تولید شده. میگسن برید دارو خونه ها خودشون میدونن چیه اسمش ما نمیگیم که تبلیغ شه... رفتم هر دارو خونه ایی میگه نشنیدیم

تا کی درررررررررررررررررروغ
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۷:۳۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تا وقت گل نی
۱۲