تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و ۴۷۹ نفر از بیماران در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (۳۰ آبان) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۷۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
این چه قرنطینه ای هستش
امروز که مترو باز هم شلوغ بود
همه تو خیابون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
معاون وزیر استعفا داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
چرا کسی نمیپرسه که چرا از وقتی که ماسک زدن اجباری شده، آمار ها دو سه برابر شده؟!!! ماسک ریه ها رو ضعیف میکنا و آونارو مستعد ابتلا به هر نوع ویروس میکنه!!!! از این آمارهای روزانه شاید اندک شماری واقعا بر اثر کرونا فوتیده شده اند، بقیه بیماریه زمینه ای دارند
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
شما نظر ندی کسی نمی گه لالی
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
شما نظر ندی کسی نمی گه لالی
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
شما نظر ندی کسی نمی گه لالی
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۰:۱۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
زمستان در راه است.........
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۳:۳۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم این محدودیت ها جواب بده تا عید شاهد نابودی کرونا بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
ایشالا کرونا که تموم بشه مینا هم برمی گرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
اگر کرونا یه روزی صفر بشه چیکار میکنین به تلافی این روزای پر از ترس و مریضی و بدبختی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
خوش به حالشون. شاهد روغن ۱۵۰ هزار تومنی نیستن.
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
میفهمم خسته شدید .ولی این ویروس منحوس کشنده است و
متاسفانه در تمام دنیا قربانی میگیرد
جوان و پیر .سرش نمیشه
ماسک .فاصله دو متری را رعایت کنید و ضدعفونی
حتی اینجا میگن حتی اگر واکسن هم بزنید .ماسک و فاصله ضروری است
تا اینشالله ریشه کن بشه .باید دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
شک نکنید مطمعن باشید تا خرداد تموم میشه ان شاالله ک ایی محدودیتها جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
البته اگر زنده بمونیم تا پایان کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
با خودم فکر می کنم که زنده می مونم تا شاهد نابودی کرونا باشم؟؟؟؟
خدایا مددی
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۲۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
ممکنه در مورد طرح بیشتر توضیح بدین، من ماشینم پلاک تهران، و در قم زندگی میکنم، داخل شهر قم میتونم با پلاک تهران حرکت داشته باشم یا خیر؟
این جریمه مشمول کسانی میشه که وارد شهر میشن یا اینکه خودروهایی که داخل شهر با پلاک غیر بومی حرکت میکنند هم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
لطفا پیگیری کنید این نت چرااینقد ضعیف شده.
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
بیماری اسم کرونا برا همه عادی شده وو وقتی آدی شد کسی ترسی نداره و وقتی ترس نباشه کسی رعایت نمیکنه شاید خیلی از شما اول خریدها رو ضدعفونی میکردین یا از پول نقد استفاده نمیکردین یا همیشه الکل در جیب داشتین ولی الان هیچ کدوم رو یا انجامنمیدین یا حساسیت کمتری در انجام دارید ..ولی من هنوزم که هنوز نون که میگیرم یه هفته قرنطینه هست بعد میخورم یا از اول کرونا جیبم یا دستم به پول نقد نخورده یاوسایل که میگیرم اول ضدعفوتی میکنم دم در بعد به خونه میارم الکل همیشه در جیب دارم بیرون هر تماسی با هرچیز به جز خودم دارم دارم دستام رو با الکل تمیز میکنم کارت بانکیم که خرید میکنم قبل در جیب گذاشتن الکل میزنم و تا آنجا که ممکن هست از خونه خارج نمیشم ...یادملن باشه مردم چین چنین کردن که جمع شد البته دولت هم کمک به مردم کرد با قرنطینه به موقه و مدیریت درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
آفرین برشمامنم هنوزنون گرم میکنم دسکش وماسک استفاده میکنم سبزی باریکامیشورم کاش همه این طورباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
چرا ژاپن، چین، ترکیه و بقیه کشورها سرکوب کردن و کنترل، چرا دولت اینقدر نسبت به جون آدم ها بی اهمیت هست دارو فائو وارد کنید و تولید چقدر بی رگ هستید
۱۲۳