به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (۳۰ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۷۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
امروز که مترو باز هم شلوغ بود
همه تو خیابون هستن
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
اولا که کدوم ماسک
ماسکی جراحی استاندارد که هر چهار ساعت تعویض بشه از کرونا محافظت می کنه نه ماسک پارچه ای که صبح تا شب رو صورت باشه
بعد هم کلا آمار مرگ و میر در بیماری زمینه ای بیشتره هنر کردی این حرفو زدی
متاسفانه در تمام دنیا قربانی میگیرد
جوان و پیر .سرش نمیشه
ماسک .فاصله دو متری را رعایت کنید و ضدعفونی
حتی اینجا میگن حتی اگر واکسن هم بزنید .ماسک و فاصله ضروری است
تا اینشالله ریشه کن بشه .باید دعا کنیم
خدایا مددی
این جریمه مشمول کسانی میشه که وارد شهر میشن یا اینکه خودروهایی که داخل شهر با پلاک غیر بومی حرکت میکنند هم میشه؟