به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پلاتز، سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند، روز پنج شنبه طی کنفرانس امنیت انرژی در دهلی نو، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هند در پی طرح معافیت از تحریم ها به واردات نفت خام از ایران در سال آینده ادامه خواهد داد.
دولت آمریکا طی مخالفت کشورهای خریدار نفت ایران از جمله هند، مبنی بر اعمال تحریم های جدید، قانون معافیت 180 روزه از تحریم ها را تصویب کرد و با این کار کشورهای خریدار به واردات نفت از ایران ادامه دادند.
کشور هند در سال های 12-2011 حدود 17.5 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده و همچنین پالایشگاه های این کشور در نظر دارند در سال مالی جاری (از ماه آوریل تا مارس) 10.5 میلیون تن نفت از ایران خریداری کنند.
سلمان خورشید در ادامه تصریح کرد که هند درمورد واردات نفت ایران "موضع اصولی" دارد و با رعایت قوانین به واردات نفت ادامه خواهد داد.
هند در حال حاضر روزانه حدود 250 تا 255 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری می کند.