معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در جهت تسهیل مسیرهای ترانزیتی بین ایران و ارمنستان رايزنی‌های لازم انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست تخصصی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان با محوریت تسهیل تجارت و ترانزیت و کاهش موانع حمل‌ونقل بین‌المللی بین دو کشور در محل وزارت اقتصاد ارمنستان در ایروان برگزار شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست با اشاره به جایگاه راهبردی ایران در کریدورهای بین‌المللی شمال - جنوب و شرق - غرب، بر لزوم فعال‌سازی کامل ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیکی دو طرف تأکید کرد.

رضا اکبری گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت منطقه، همواره از توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی با همسایگان استقبال کرده و ارمنستان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و پیوندهای فرهنگی و تاریخی، شریکی کلیدی در این مسیرها محسوب می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان با اعلام آمادگی کشورش برای رفع موانع حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش هزینه‌های ترانزیتی، گفت: ارمنستان به دنبال سازوکارهایی برای روان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن تردد ناوگان حمل‌ونقل میان دو کشور است.

 

برچسب ها: حمل‌ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار