کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کمبود بارش و تداوم خشکسالی به کشاورزان توصیه می‌شود که مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزاده محبی - احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: با توجه به ورود به فصل تابستان با هوای گرم در اغلب مناطق روبرو هستیم، البته امسال بهار در نیمه شمالی کشور در شرایط نرمال است و نابه هنجاری هوایی نداشتیم.

به گفته وی، امسال در فصل بهار شرایط نسبت به سال قبل مطلوب تر بوده به طوریکه دمای هوا ۱.۵ تا ۲ درجه خنک تر بوده است.

وظیفه ادامه داد: با ورود به فصل تابستان در اغلب مناطق بارش نداریم و در نیمه شمالی کشور و شمال آذربایجان ها و سواحل شمالی گرایش به بیش از نرمال دارد.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه بارش های فصل پاییز به هنگام خواهد بود، افزود: برای آبان تا آذر بارش ها در اغلب مناطق کشور گرایش به بیش از نرمال دارد. هر چند با قطعیت نمی توان گفت، اما گرایش به بارش های بیش از نرمال در فصل پاییز وجود دارد.

وی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: در استان های تهران، مرکزی و قم با کمبود بارش و تداوم خشکسالی مواجه هستیم که کشاورزان باید مدیریت مصرف آب را رعایت کنند و امیدواریم در اغلب مناطق بارندگی های بهار امسال خوب بوده که براین اساس برداشت های مناسبی داریم.

وظیفه گفت: برای سال آبی جدید کشت دیم در اغلب مناطق مناسب خواهد بود و بذر و کود مورد نیاز تامین شود تا با بارش به موقع، شرایط برای کشت آماده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار