مدیرکل دفتر فنی مهندسی هوشمندسازی توانیر گفت: به لطف مدیریت مصرف و توسعه تولید، پیشبینی میشود تابستان امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و در حال حاضر هیچ برنامهای برای اعمال جدول خاموشی ابلاغ نشده است.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: در چارچوب برنامه هفتم پیشرفت، تابلوهای برق آزاد و سبز میتواند با ایجاد فضای شفافتر برای عرضه و تقاضا، مسیر جذب سرمایهگذاران و افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه صنعت برق را هموار کند.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ۷ اسفند سال گذشته طرح ملی مهتاب شروع شد و هدفگذاری این طرح کاهش ۵ درصد رشد مصرف است.
مدیرعامل توانیر گفت: تمرکز ما بر مشترکانی است که بیش از ۲.۵ برابر الگو، مصرف دارند اگرچه این گروه تنها ۲ درصد از کل مشترکان را تشکیل میدهند، اما بیش از ۱۰ درصد از برق شبکه را مصرف میکنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مشترکانی که بالای دو برابر الگو مصرف میکنند و بهعبارتی خیلی پرمصرف هستند، حدود ۳ درصد هستند این ۳ درصد، ۱۵ درصد مصرف را به خود اختصاص دادهاند.
بنابر گفته مدیرعامل برق پایتخت بیش از ۷۰ درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف برق را رعایت می کنند و از ابتدای خرداد مشترکان بسیار پرمصرف برق در شهر تهران با اعمال محدودیت در مصرف برق از طریق سامانه های هوشمند و پایش های میدانی مواجه خواهند شد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تلفات در حوزه توزیع برق کشور کمتر از ۱۰ درصد است این عدد با توجه به نرم جهانی و ویژگیهای شبکه برق ایران قابل قبول است.