باشگاه خبرنگاران جوان - ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: وسایل سرمایشی به تنهایی ۳۵۰۰ مگاوات، یعنی حدود نیمی از برق پایتخت را مصرف میکنند.
وی افزود: از مشترکان میخواهیم با تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، به ویژه در ساعات اوج بار (۱۱ تا ۱۶)، مصرف خود را مدیریت کنند. با این اقدامات ساده، امکان صرفهجویی ۲۰ درصدی معادل ۷۰۰ مگاوات برق فراهم میشود و پایداری شبکه حفظ خواهد شد.