وزیر نفت گفت: با استفاده از دیگر ظرفیتهای موجود در حوزه انرژی، بخش عمدهای از آنچه را که از دست داده بودیم، بسیار سریع به مدار برگرداندند، با این حال نیازمند همراهی مردم در مصرف بهینه سوخت هستیم.
تلاش بیوقفه نیروهای عملیاتی، بازسازی و بازگشت سریع این تأسیسات به مدار تولید در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت و روند خدماترسانی بدون وقفه ادامه یافت.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت مرجع تصمیمگیر درباره قیمتگذاری و سهمیهبندی نیست گفت:پیشنهاد این وزارتخانه برای مدیریت مصرف، اجرای اصلاحات غیرقیمتی است.
عربستان با تولید روزانه ۶ میلیون بشکه و ایران با تولید روزانه ۲ میلیون هزار بشکه، بهترتیب جایگاههای اولین و دومین تولیدکننده در میان اعضای اوپک را به خود اختصاص دادند.
بر اساس مندرجات اسناد سرّی و محرمانه لانه جاسوسی آمریکا، شرکت ملی نفت ایران بهطور منظم از طریق نفتکشهایی با پرچم «لیبریا»، نفت را به بندر «ایلات» منتقل میکرد.
رسانههای حامی ترامپ، ایران را به تخلیه اجباری نفت به دلیل محاصره دریایی آمریکا و ایجاد لکه نفتی در خلیج فارس متهم کردند؛ این در حالی است که اختلافات داخلی در آمریکا بر سر جنگ با ایران شدت گرفته است.