باشگاه خبرنگاران جوان - استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تسریع در عملیات اطفای حریق، خواستار بهرهگیری از ظرفیت شرکتها و صنایع مستقر در منطقه برای پشتیبانی از عملیات مهار آتش و کاهش خسارات ناشی از این حادثه شد.
موالیزاده همچنین با صدور دستور حضور میدانی مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلالاحمر در محل حادثه، بر مدیریت، هماهنگی و نظارت مستقیم بر روند عملیات اطفای حریق تأکید کرد.
درخواست استاندار خوزستان برای اعزام بالگرد آبپاش به خاییز بهبهان
وی در تماس با رییس سازمان مدیریت بحران کشور، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حریق در منطقه حفاظتشده خاییز بهبهان، خواستار بسیج امکانات ملی برای مهار این آتشسوزی شد.
استاندار خوزستان با اشاره به گستردگی آتشسوزی و دشواری عملیات اطفای حریق، بر ضرورت اعزام یک فروند بالگرد آبپاش از سوی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاههای مسئول تاکید کرد.
موالیزاده ادامه داد: روند مهار آتشسوزی با مسئولان محلی، استانی و دستگاههای امدادی به صورت منظم در حال پیگیری است.
آتشسوزی از ساعاتی پیش در مراتع و ارتفاعات منطقه حفاظتشده بدیل و خائیز بهبهان آغاز شده و به دلیل وزش باد و صعبالعبور بودن مسیرهای دسترسی، دامنه حریق در حال گسترش است.
در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی، محیطزیست، بسیج، تیمهای خط آتش، کوهنوردان و اهالی بومی منطقه با همکاری دستگاههای امدادی در تلاش برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن هستند.