باشگاه خبرنگاران جوان - استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تسریع در عملیات اطفای حریق، خواستار بهرهگیری از ظرفیت شرکتها و صنایع مستقر در منطقه برای پشتیبانی از عملیات مهار آتش و کاهش خسارات ناشی از این حادثه شد.
موالیزاده همچنین با صدور دستور حضور میدانی مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلالاحمر در محل حادثه، بر مدیریت، هماهنگی و نظارت مستقیم بر روند عملیات اطفای حریق تأکید کرد.
بر اساس گزارشهای اولیه، آتشسوزی از ساعاتی پیش در مراتع و ارتفاعات منطقه حفاظتشده بدیل و خائیز بهبهان آغاز شده و به دلیل وزش باد و صعبالعبور بودن مسیرهای دسترسی، دامنه حریق در حال گسترش است.
در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی، محیطزیست، بسیج، تیمهای خط آتش، کوهنوردان و اهالی بومی منطقه با همکاری دستگاههای امدادی در تلاش برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن هستند.
منبع: استانداری خوزستان