به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند.
او ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.
لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او بیان کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
مدارس و تمام مراکز باز
چاره بیندیشید ....
بازگشایی مدارس فاجعه به را انداخته
یارو پول نداره ۵تا نون ببره منزل
فشار اقتصادی در کشور ما بیشتراز کرونا است
کرونا در کشور ما بهانه شده
فشاراقتصادی درافغانستان کمتراز کشورماست
الان افغانی های موجود در کشور ما میگن کارکردن در ایران صرفه نداره وترک ایران را میکنن
خود قرنطینه کردن و رسیدن به خودتون خیلی بهتره تا اینکه تو بیمارستان برید که درجا میکشنتون!