به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (پنجشنبه، پانزدهم آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۸۹ نفر از آنها بستری شدند.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری تصریح کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
او گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
انتهای پیام/
ترو خدا رعایت کنید شرایط خطرناکه
خدا رحم کنه
کرونا شوخی نداره
شما رو به خدا مراعات کنید
چرا بیشترین تلفات و بیماری را نسبت به جمعیت در جهان داریم
اوایل کار کی کمک دولت کرد کی کنترل کرد
در بسیاری از کشورها آمار مرگ و میر کاهش یافته اما در ایران آمار رسمی روزانه تا چهارصد نفر اعلام می شود که آمار اصلی چیزی حدود دو برابر آن برآورد می شود