"ابوتراب علیرضایی" در گفتگو با
خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشورمان با توجه به پایبندی که نسبت به مردم و کشور دارند در توافقات، همزمان دو خواسته حق مسلم هستهای و لغو تحریمها را دنبال میکنند بنابر این در این شرایط طولانی شدن مذاکرات در این مدت طبیعی است.
وی افزود: آمریکاییها میخواهند با استفاده از گروههای تروریستی مانند داعش، بین شیعیان و
سنیهای جهان تفرقه ایجاد کنند تا برخوردهای اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی و غرب خنثی شده و از بین برود و با وجود این شرایط آنها میتوانند به راحتی در خاورمیانه
کارهای تخریبی خود را انجام دهند.
این کارشناس سیاست خارجی گفت: در مذاکرات آمریکا به طور صریح به دنبال احقاق حقوق ایران نیست و در این راه بیشتر تلاش میکند تا با کند کردن مسیر مذاکرات آن را از رسیدن به نتیجه خارج کرده و با فشار زیاد بر ایران به اهداف شوم خود در خاورمیانه برسد.
وی تصریح کرد:
تحولات منطقه بر روند مذاکرات ایران و غرب تاثیری ندارد و این موارد گفته
شده بهانه جویی آمریکایی است تا با کارهای تخریبی که داعش و
گروههای تروریستی انجام میدهند، استفاده لازم را از امکانات منطقه ببرد و این در حالی است که ائتلاف ضد داعش را نیز برای ضربه زدن به سوریه به طور نمادین
به وجود آوردهاند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این طولانی شدن مذاکرات منجر به توافق برد_برد شود و در این راستا ما
به اهداف خود برسیم.
انتهای پیام/