رییس مرکز بهداشت استان قزوین با اشاره به اینکه مصرف نمک در کشور و استان سه برابر بیش از نیاز روزانه بدن است، گفت: مصرف بیش از حد نمک زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون بالا است.
سرطان بیماری نادری که سالانه حدود ۹۰ هزار نفر را در کشورمان به خود مبتلا میکند و در حال حاضر نیز ۴۰ هزار نفر با این بیماری مزمن دست و پنجه نرم میکنند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 19 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این موضوع باعث شده که مردم بیشتر به بیماریهای غیرواگیر مبتلا شوند.