وزرای خارجه ایتالیا، اتریش، بلغارستان و اسپانیا در گفتوگوهای تلفنی با ظریف ضمن حمایت از موجودیت برجام، از برنامه ریزی کشورهای اروپایی برای بررسی راههای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع آن خبر دادند.
در نشست معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی در بروکسل، طرفهای اروپایی یک بار دیگر بر حمایت خود از برجام و آمادگی برای ادامه برجام بدون آمریکا تاکید کردند.