رییس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اعضای بدن کودک ۱.۵ ساله در یزد که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود زندگی دوباره به بیماران نیازمند اهدا کرد.
فرمانده انتظامي استان کرمان گفت:محمد حسین شریفی نیا یکی از افسران خدوم و وظیفه شناس پلیس آگاهی کهنوج، دچار خونریزی مغزی شده و پس از چند روز تحمل وضعیت مرگ مغزی، روز گذشته در بيمارستان شهید باهنر کرمان آسمانی شد.
نایب رئیس هیئتمدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: فرد مرگ مغزی تنها تا ۱۴ روز با دستگاه زنده میماند و در این زمان، اهدای اعضا میتواند جان چندین بیمار را نجات دهد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه سومین مورد اهدای عضو در استان طی سال جاری ثبت شد، گفت: این مورد مرگ مغزی با اهدای عضو به چهار بیمار زندگی بخشید.