رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور به تقویت توریست سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت : با توسعه زیر ساخت های درمانی گیلان ارز آوری در این حوزه افزایش می یابد.
استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان از استان های گردشگر پذیر است با توجه به مسافر پذیر بودن استان زیرساخت های پزشکی و درمانی گیلان کافی نیست ، گفت : توسعه زیر ساخت های نظام سلامت در گیلان مورد توجه قرار گیرد.
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: تا پایان وقت روز ۱۹ خرداد ماه بیش از ۲۰۵ هزار خدمت درمانی و بهداشتی به زائران ارائه شده و این خدمات تا پایان حضور حجاج در عربستان ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی به این استان، از آمادگی کامل ناوگان سلامت اعم از بخشهای دولتی و خصوصی خبر داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عملکرد بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه را در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ تا ۶ فروردین ۱۴۰۵ تشریح کرد و گفت این دانشگاه با آمادگی کامل در حال ارائه خدمات مستمر، ایمن و بدون وقفه به شهروندان و مهمانان نوروزی است.
به گفته معاون درمان تامین اجتماعی استان کرمان سالانه ۴ میلبون و ۵۰۰ هزار نفر از خدمات سرپایی مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی کرمان استفاده میکنند.
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: مردم در صورت اعلام مراکز درمانی نظیر بیمارستان، مطب، آزمایشگاه داروخانه درباره قطع سامانه تأمین اجتماعی، موضوع را به مرکز ارتباط مردمی این سازمان اطلاع دهند.
رئیس شورای شهر شیراز، در بازدید از اقامتگاه همراه بیمار سعدی بر ضرورت همکاری شهرداری، شورا و خیرین برای تأمین هزینههای جاری و نگهداری مراکز همراه بیمار تأکید کرد و گفت: هدف ما این است که بیماران و خانوادههایشان جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.
آمارها از ۴۳ هزار بیمار نشاندار شده و ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه درمان در لرستان حکایت میکند،اما کاروان بیماران خاص این استان، هر روز راهی استانهای همجوار میشوند تا درمانی را که در استان خود پیدا نمیکنند، در غربت جستجو کنند.
حجتالاسلام گلپایگانی گفت:طبق برآوردهای خانهایبی، تاکنون حدود ۱۰۵۰ نفر از بیماران به طور مستقیم از خدمات، دارو و پانسمانهای این مرکز بهرهمند میشوند.
رئیس انجمن صنفی دندانپزشکان فارس با انتقاد از رویکرد نظارتی و پروندهسازی سلیقهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز علیه دندانپزشکان، این اقدامات را موجب سلب آرامش روانی و مهاجرت دندانپزشکان استان دانست.