وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس اقلیم کردستان عراق، در یک تماس تلفنی درباره مسائل مورد علاقه طرفین از جمله روابط دوجانبه ایران - عراق و تحولات منطقه گفتوگو کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کشورهای منطقه بیش از هر زمان دیگری دریافتهاند که نمیتوان برای تأمین امنیت منطقه به آمریکا و رژیم اسرائیل متکی بود.
وزیران امور خارجه ایران و روسیه بر نقش بالقوه و سازنده بریکس در کاهش اختلافات کشورهای منطقه و سازوکارهای امنیت دسته جمعی در منطقه خلیج فارس تاکید کردند.
هماهنگی تهران و مسکو وارد مرحلهای شده که تنها به سطح بیانیههای دیپلماتیک محدود نمیماند، بلکه در حال تبدیل شدن به یک سازوکار فعال برای مدیریت فشارهای همزمان نظامی، حقوقی و اقتصادی است
وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای چینی خود با اشاره به مهمترین محورهای گفتوگوها؛ تصریح کرد: دوستان چینی ما هم اعتقاد دارند که ایران پس از جنگ متفاوت با ایران پیش از آن است.