رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:هر گاه در کشور شرایط سختی پیش میآید اصناف پیش قدم میشوند و بهویژه در جنگ تحمیلی نقش این نهاد مردمی آشکار شد، به گونهای که شبکه اصناف اجازه نگرانی در گرانی و کمبود کالا را به مردم نداد.
طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران
اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند ثبات، پیشبینیپذیری، حفظ بنگاههای اقتصادی، جلوگیری از اختلال در چرخه تولید و خدمات، حمایت از بازگشت و استمرار اشتغال است که در این زمینه اصلاح نظام حکمرانی اقتصاد کشور ضروری است
سخنگوی دولت و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: با وجود محدودیتهای ایجادشده در تامین انرژی، دولت تلاش میکند آثار ناترازی برق بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را به حداقل برساند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: توافق اخیر باید به سکوی پرتابی برای جهش اقتصادی کشور تبدیل شود؛ جهشی که ثمرات آن در سفره مردم، رونق بنگاههای اقتصادی، توسعه صادرات و ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان نمایان شود
نشست مشترک ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران و اتاق بازرگانی تهران، با حضور علی القاصیمهر، رئیس کل دادگستری استان تهران و نیز محمود نجفی عرب رئیس اتاق تهران برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیامدهای ناشی از جنگ بر مناسبات اقتصادی و تجاری از ارسال بیش از ۶۰ نامه به نهادهای اقتصادی و اتاقهای بازرگانی در آسیا و اروپا خبر داد.
رئیس هیئت مدیره فدراسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ایران گفت:۳۰ درصد از قیمت تمام شده دارو در کشور متاثر از ارز ترجیحی است و در سال گذشته نزدیک به ۴۲ همت از مطالبات بخش بیمه کشور به اینور سال منتقل شد و هنوز پرداخت نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: بستههای حمایتی باید از حالت اعلامی خارج شده و بهصورت واقعی و عملیاتی به دست بنگاههای اقتصادی برسد تا بتواند در شرایط سخت، به حفظ تولید و اشتغال کمک کند.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران، گفت: اتاق بازرگانی باید از نقش صرفا مشورتی خارج شده و به بازوی اجرایی دولت در حوزه اقتصاد تبدیل شود، چرا که مردمیسازی اقتصاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت:هفتههای آینده صنعت ما قابلیت بازگشت به شرایط قبل از جنگ رمضان را دارد و میتوانیم تولیدات خود را با روال و قدرت بیشتری ادامه دهیم.
رئیس اتاق تهران با اشاره به مزیتها و فرصتهای تفویض اختیارات به استانداران مرزی با هدف تامین کالاهای اساسی گفت: با توجه به ظرفیتهای استان تهران و تمرکز نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور در این استان و همچنین ضرورت تفویض اختیار به استاندار تهران، هیئت وزیران اختیارات استانهای مرزی را به استاندار تهران نیز واگذار کرد.