به گفته رییس اتاق کرمان، اولین مرکز تخصصی داده‌های باز برای فعالیت‌های اقتصادی مختلف در کرمان راه اندازی می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه السادات حسینی راد _ سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق کرمان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: سعی می‌کنیم از این به بعد ازحضور فرمانداران در شورای گفت‌و‌گو استفاده تا تصمیم‌های مهم تری اتخاذ شود. 


وی بیان کرد: موضوع مهم کشور حکمرانی داده است موضوعی که براساس وضعیت کشور و آثاری که ازتمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران وکرمان مشاهده می‌شود و جذب سرمایه گذار خارجی یکی از زیرساخت‌های مورد نیازش حکمرانی داده است.


وی افزود: استاندار کرمان اعتقاد جدی به مباحث فناوری و داده‌ای دارند واز حامیان این طرح بودند.


طبیب زاده گفت: تصمیم‌ها دیگر نباید براساس حدس و گمان باشد بلکه داده‌های شفاف و بروزی نیاز داریم که در اختیار سرمایه گذاران باشد.


وی بیان کرد‌: چندی قبل در همین جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان مصوب شد در بخش کشاورزی تولید داده‌های قابل ذخیره در پلتفرم خاص را داشته باشیم که این کاری بزرگ در تولید داده‌های قابل اطمینان است. 


وی افزود:داده‌های خوب و باکیفیت با کمک هوش مصنوعی تولید و در اختیار متقاضیان فعالیت اقتصادی قرار می‌گیرد.

 
طبیب زاده تاکید کرد: اولین مرکز داده‌های باز کشور را در کرمان به همت مدیران استان ایجاد خواهیم کرد و این مرکز زیر ساخت بزرگی برای توسعه استان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha