معاون حفاظت و بهرهبرداری آب منطقهای لرستان گفت: استان لرستان در ۵۰ سال گذشته در خشکترین وضعیت خود قرار دارد و چندین سال متوالی است که با خشکسالی شدید روبهرو هستیم.
استان لرستان،که روزی به سرزمین رودهای خروشان و چشمهساران زلال مشهور بود، اکنون درگیر یکی از خشکترین دورههای ۴۰ سال اخیر است. کاهش ۸۰ درصدی آب رودخانهها، افت ۱۳۰ سانتیمتری سفرههای زیرزمینی و پر شدن تنها ۱۰ درصدی مخازن سدها، زنگ خطر بحران آب را در این استان به صدا درآورده است.
سخنگوی صنعت آب گفت: اگر برنامههای سختگیرانهتری در خصوص ایجاد محدودیت در مصارف در روزهای آتی بخواهیم در مناطق مختلف اعمال کنیم، حتماً اطلاعرسانی خواهد شد تا شهروندان بتوانند امور خود را تنظیم کنند.
علیآبادی گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به تصفیه خانههای آب استانهای البرز و تهران میتواند تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز ۳ میلیون نفر را تضمین کند.
تغییر اقلیم، برداشتهای غیرمجاز و ضعف در مدیریت منابع آب، لرستان را در مسیر بحران قرار داده است. مقابلههای قضائی آغاز شده، اما راه نجات این استان کوهستانی، تنها در «مدیریت پایدار» نهفته است.