سخنگوی صنعت آب گفت: مطلقاً کشور وارد دوره ترسالی نشده است؛ شرایط نرمال با ترسالی تفاوت زیادی دارد و نباید چنین برداشت شود که کشور وارد دوره پربارش شده است.
بنابر گفته مسئولان، هرچند شاهد بارندگیهای مناسبی در فصل بهار بودیم، اما نباید این موضوع موجب غفلت ما از واقعیت ذخایر آبی و خشکسالیهای انباشته سالهای اخیر شود.
استاندار مرکزی با اشاره به تداوم خشکسالی و محدودیت منابع آبی استان، بر ضرورت مدیریت مصرف آب و انرژی تأکید کرد و گفت: زیرساختهای آب و برق از آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط بحرانی و تهدیدات احتمالی برخوردارند و با اجرای طرحهای اضطراری، تأمین پایدار آب شرب در دستور کار استان قرار دارد.
بنابر گفته مسئولان، کاهندههای مصرف، قطعات بسیار سادهای هستند که در دو نوع پرلاتور و رگولاتور جهت نصب بر روی شیرآلات و شلنگ سرویس بهداشتی و سردوشهای حمام در بازار موجود است.
مدیرعامل تأمین و تصفیه آبفای تهران گفت: امسال بیش از ده درصد کاهش بارندگی داشتیم. متوسط مصرف یک کاهش ۱۳ درصدی داشته که تا دو هفته گذشته قبل ادامه داشت، اما باتوجه به ایام خانه تکانی مصرف افزایش پیدا کرده است.