استاندار فارس در جریان سفر به شهرستان سروستان، ۲ پروژه بزرگ نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی «شهر برق دراک» و طرح تامین گاز با سرمایهگذاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی بخش خصوصی را افتتاح کرد.
سخنگوی دولت در ادامه گزارش روزانه خود به تشریح اقدامات وزارت کشور در اجلاس شانگهای، جزئیات مرحله یازدهم کالابرگ الکترونیکی، پرداخت مطالبات گندمکاران و تجهیز مدارس به نیروگاه خورشیدی پرداخت.
فرماندار شهرستان سرباز از برنامهریزی برای ساخت نیروگاههای خورشیدی در بخش کیشکور خبر داد و گفت: اجرای این طرحها نقش مؤثری در رفع افت ولتاژ و تأمین برق پایدار منطقه خواهد داشت.
معاون وزیر نیرو از آغاز روند ارسال تجهیزات نیروگاههای خورشیدی به مدارس کشور خبر داد و گفت: با برنامهریزیهای صورت گرفته، تمام ۱۲ هزار مدرسه هدفگذاری شده تا پایان تابستان به نیروگاههای خورشیدی تجهیز خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی ناترازی انرژی و بروز مشکلات ناشی از قطع برق چاههای کشاورزی تاکنون حدود ۷۰ نیروگاه برق خورشیدی در بخش کشاورزی استان اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد و این روند در سال جاری نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل توزیع برق شیراز از بهرهبرداری ۸ نیروگاه خورشیدی با سرمایهگذاری ۱۰۰ درصدی دولت در ظفرآباد، کوار، خرامه و داریون با ظرفیت ۲۵.۶ مگاوات خبر داد.