شهردار شیراز در نشست هماندیشی با شهرداران استان یزد، با اشاره به ظرفیتهای تاریخی سه شهر شیراز، یزد و اصفهان، بر تعریف بستههای مشترک گردشگری در قالب «مثلث طلایی گردشگری» تأکید کرد.
استاندار فارس بر تصویب سند راهبردی سومین حرم و تداوم اجرای آن در دولتهای مختلف تأکید کرد و خواستار تصویب سند راهبردی و تدوین افق بلندمدت برای توسعه این مرکز معنوی شد.
در آستانه بهرهبرداری از تصفیهخانه فاضلاب محلی شیراز با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، افق تازهای برای صیانت از ۳۰۰ هکتار از باغات قصردشت و مقابله با چالش کمآبی گشوده شد.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع نقش مساجد در تعمیق تجمعات مردمی خبر داد و آن را گامی برای تقویت حضور پرشور مردم در مساجد دانست.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام اتمام عملیات حفاری در فاز دوم خط ۲، از دمونتاژ و انتقال دستگاه حفار به بلوار مدرس برای آغاز عملیات اجرایی خط ۴ خبر داد.
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: این کلانشهر با بهرهگیری از المانهای شهری و با هدف بازآفرینی هویت بصری و فرهنگی، در مسیر تبدیل فضاهای عمومی به روایتگر تاریخ، آیین و هنر شهر و شکلگیری یک «گالری زنده شهری» گام برمیدارد.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اجرای پایش گسترده ساختمانها خبر داد و گفت: در ارزیابیهای انجامشده، ۹ ساختمان در وضعیت «پرریسک و بحرانی» قرار گرفتهاند و روند قانونی برای الزام به ایمنسازی آنها در حال پیگیری است.
شهردار شیراز در دیدار با سفیر ایران در بیشکک، از استقبال اعضای سازمان همکاری شانگهای از پیشنهاد ایران مبنی بر تشکیل «ائتلاف شهرهای شانگهای» و ثبت رسمی این طرح در صورتجلسه اجلاس قرقیزستان خبر داد.
مدیرکل فرودگاههای فارس با تشریح وضعیت پروازی استان، از انجام روزانه ۴۰ نشست و برخاست در فرودگاه شیراز خبر داد و اعلام کرد: با آمادهسازی زیرساختها، پروازهای فرودگاه لامرد نیز مشروط به استقبال مسافران و برنامهریزی ایرلاینها، از هفته آینده از سر گرفته میشود.
معمار و هنرمند شیرازی، آقای عبدالحمید آباد در سال ۱۳۹۶ تصمیم می گیرد منزل شخصی خود را به بنایی ارزشمند تبدیل کند و با دستان چهار تن از هنرمندان دیگر خانه اش را به موزه گل و مرغ تبدیل می کند.این خانه تاریخی در زیربنای ۳۰۰ متر بنا شده است، هنرهایی چونکاشی کاری، خاتم کاری، آینه کاری، نقاشی گل و مرغ در این بنا استفاده شده است. هنرهای استفاده شده در این موزه برگرفته از مکتب شیراز هستند. مکتب شیراز از مکاتب نگارگری ایرانی است. ظروف چینی موجود در موزه مربوط به دوران صفویه تا به امروز است.سازمان میراث فرهنگی استان فارس طی مراسمی از این هنرمندان تجلیل کرد.