مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند فرهنگ‌سازی، نقش مهمی در ترویج مدیریت مصرف برق و عبور از پیک تابستان دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - علیرضا اسکندری رسانه‌ها را پیشران اصلی فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان دانست و گفت: در عصرکنونی ارتباطات، بدون شک رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی نقش بی بدیلی دارند و می‌توانند با ارائه اطلاعات درست و به موقع، به عنوان بازوی روابط عمومی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمل کرده و زمینه همکاری مردم برای صرفه جویی در مصرف برق و گذر موفق از پیک تابستان را فراهم کنند.

مدیردفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: رسانه‌ها در اصلاح الگوی بهینه مصرف پیشگام هستند و به دلیل کارکرد و رسالت فرهنگ سازی، نقش تعیین کننده‌ای در بهینه سازی مصرف دارند و می‌توانند در تحقق این امر مؤثر باشند.

او از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به عنوان ابزار‌هایی برای مدیریت هوشمند مصرف برق نام برد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ساز و کار‌ها برای فرهنگ مصرف بهینه برق و انرژی، استفاده مطلوب و بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های اطلاع رسانی رسانه‌های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات است و این رسانه‌ها می‌توانند با قدرت تاثیرگذاری خود افکار و نگاه مخاطبان را به سمت مدیریت صحیح مصرف، هدایت کنند.  

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه مشارکت مردم، رکن اصلی پایداری انرژی محسوب می‌شود، افزود: شهروندان باید آگاه باشند که مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی، نوعی مشارکت مستقیم در تولید، حفظ منابع ملی و تأمین پایدار انرژی برای نسل‌های آینده است که تبیین این مفهوم با زبانی ساده، علمی و اقناع‌کننده برای افکار عمومی از طریق رسانه‌ها بسیار می‌تواند موثر باشد.

اسکندری در ادامه خواستار همراهی و مشارکت تمام مشترکان برای تامین برق پایدار در روز‌های گرم فصل تابستان شد و خاطر نشان کرد: با افزایش دمای هوا و استفاده مردم از سیستم‌های سرمایشی، بی تردید مصرف برق نیز سیر صعودی پیدا می‌کند و مصرف برق در کشور به اوج خود می‌رسد، که امیدواریم با همکاری هم استانی‌های عزیز و بهینه سازی مصرف انرژی شرایط دشوار تامین برق در تابستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

او خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها تنها با به کار بستن تنها چند راهکار ساده مانند: قرار دادن درجه کولرگازی و سیستم‌های سرمایشی روی عدد ۲۵، استفاده از دورکند کولر آبی، نصب سایبان روی کولرها، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جارو برقی در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، یاری گر خادمان خود در صنعت برق استان باشند.  

خسروی ضمن دعوت از اصحاب رسانه جهت پیوستن به پویش ۲۵ درجه؛ قرار همدلی اظهارکرد: برای کمک به جبران ناترازی بین تولید و تقاضای انرژی برق و عبور از فصل گرم سال، پویش ۲۵ درجه همگام با سراسر کشور راه اندازی شده است که از همگان درخواست می‌شود با پیوستن به این پویش و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۵ درجه به تأمین برق پایدار همه‌ی مشترکان کمک کنند.

منبع: شرکت توزیع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار