فرماندار مرند با اشاره به وقوع سیلاب عصر امروز گفت: این حادثه با وجود خسارات وارده به باغها، راه‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های انتقال آب، هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان  - زاهد محمودی گفت: در پی بارش شدید باران در بالادست روستا‌های گلجار و کندلج شهرستان مرند سیلاب گسترده‌ای در این مناطق جاری شد که پس از عبور از مسیر روستاها، وارد یکی از مسیل‌های داخل شهر مرند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این سیلاب هیچ‌گونه خسارت جانی در پی نداشت، اما موجب وارد شدن خسارات مالی به باغات، ابنیه فنی جاده‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های انتقال آب شد.

محمودی افزود: هم‌اکنون گروههای فنی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق آسیب‌دیده مستقر هستند و عملیات رفع خسارات و بازسازی زیرساخت‌ها با سرعت در حال انجام است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور مسئولان در محل حادثه از نخستین ساعات وقوع سیلاب گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از همان ساعات ابتدایی در منطقه حضور یافتند و اقدامات لازم برای مدیریت شرایط را آغاز کردند.

عزت الله حبیب زاده با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست روستای گلجار از مطالبات چندین‌ساله مردم منطقه است افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیریت بحران استان و اداره کل منابع طبیعی، احداث حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در بالادست روستا‌های گلجار و کندلج باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

نماینده مردم مرند و جلفا همچنین از قطع آب شرب روستا‌های گلجار و کندلج بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: گروههای فنی شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال رفع مشکل هستند و تلاش می‌شود آب شرب این روستا‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل شود.

اللهیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند هم گفت: این بارشها خسارت شدیدی به باغهای پسته، مزارع گندم و جو و یونجه در بخش یامچی وارد کرده است.

برچسب ها: سیل ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha