باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه- مهدی نویدبخش، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش هیئت امنای موسسات غیردولتی گفت: طبق قانون، هیئت امناهای دانشگاههای غیر انتفاعی مسئول تصمیمگیری در خصوص شهریهها هستند؛ اما برای تضمین عدالت آموزشی و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی هزینهها، حضور «نماینده وزیر» در تمامی هیئت امناها الزامی است. هیچ مصوبهای بدون امضا و تأیید نماینده وزیر رسمیت ندارد.
نویدبخش افزود: وزارت علوم هر ساله بازه و سقف مجاز افزایش شهریه را با توجه به شاخصهای تورمی به موسسات ابلاغ میکند. این یک تیغ دو لبه است؛ از یک سو باید توان پرداخت خانوادهها و اصل عدالت آموزشی مد نظر قرار گیرد و از سوی دیگر، هزینههای سنگینِ جذب اساتید، توسعه زیرساختهای آموزشی و فناوریهای نوین آموزشی (مانند آموزشهای مجازی) باید پوشش داده شود.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی تصریح کرد: هیئت امناها با بررسی گزارشهای کارشناسی، در چارچوب ابلاغی وزارتخانه تصمیمگیری میکنند و در صورت هرگونه مغایرت که منجر به بیعدالتی آموزشی شود، دفتر هیئت امنای وزارت علوم بلافاصله ورود کرده و دستور اصلاح صادر میکند.