عربستان سعودی ممکن است پس از جنگ میزبان مذاکرات ایران و کشورهای عربی خلیج فارس باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مريم حسينى - به گفته یک دیپلمات که روز چهارشنبه توسط خبرگزاری فرانسه نقل شد، انتظار می‌رود عربستان سعودی میزبان مذاکراتی با هدف تعامل ایران و کشور‌های خلیج فارس باشد.

طبق گزارش‌ها، این مذاکرات بخشی از یک اجلاس منطقه‌ای گسترده‌تر در ریاض است که بر بازسازی روابط پس از جنگ اخیر متمرکز است، اگرچه هیچ تاریخی تأیید نشده است. این جلسات جدا از مذاکرات موازی بین ایالات متحده و ایران برگزار خواهد شد.

پیش از این، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران آماده است تا "بر اساس عدم دخالت در امور داخلی و احترام به حاکمیت" در همکاری‌های منطقه‌ای مشارکت کند.

 عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، کویت و عمان به دلیل وجود پایگاه های آمریکا در این کشورها همگی تحت تأثیر تشدید تنش های اخیر یا از طریق حملات، سرایت امنیت منطقه‌ای یا اختلالات مرتبط با تنش‌های دریایی در خلیج فارس قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۵
غلط کرده بخواه میزبان مذاکره باشه طوری که معلوم شده توی جنگ عربستان امارات با اف ۳۵ آمدند ایران را بمباران کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۵
انتظار داریم با دیپلماسی عزت مندانه و طلبکارانه وارد شوید. نه دیپلماسی بدهکارانه و عذر خواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۵
مجلس هم همچنان تعطیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۵
ما با وهابیا که از ریشه باهاشون مخالفیم چی داریم به هم بگیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۵
کدوم مذاکره با اعراب متجاوز بیابان گرد ما چه مذاکره ای داریم!!!این ها آتش بیار ۲ جنگ که نه تجاوز اخیر به ایران بودند یادتون که نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۵
اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۵
بهترین مکان برای نشست یک کشور بی‌طرف هست نه عربستان .اصلا چرا ایران نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۵
چقدر زود نقش خیانت کشورهای عربی یادتون رفت ؟ .....چقدر زود به زود سفر به اینور و اونور میرید؟ ....چقدر ذوق زده و هول هستین ؟ اینام جزو عمل به تفاهم نامه ناقصتونه ؟
مطمئن باشید بدون اینکه خودتون بدونید ، وارد بازی آمریکا شدین 😔🖤😔
هنوز پیکر رهبر تشييع نشده و داغ شهدا سردنشده ، به تکاپو افتادین برای چی ؟؟؟
دوستی با قاتلین رهبر و خانواده ش و کودکان میناب ، فاجعه لامرد و همه فجایعی که رخ داده .؟ چه خبرتونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۵
باید بهشون تفهیم کرد ک نباید به پایگاه ها خارجی حق فعالیت بدهند

از طریق پاکستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۵
تعجیل نکنید. همه چیز رو به هم گره نزنید. میزهای مذاکره رو بیش از حد توسعه ندید. بذارید ببینیم چی میشه بعد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۵
باشه
آخرین اخبار