متخصص طب اورژانس گفت: در هنگام بروز گرمازدگی افراد دچار سر درد و سر گیجه همچنین بی قراری خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدجنیدی‌مقدم- طه بیات متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر با افزایش دما و گرمای هوا افراد باید مراقب پدیده گرمازدگی باشند.

وی ادامه داد: اولین علامت گرمازدگی خفیف احساس گرما در بین افراد است که در مراحل بعدی علائم این عارضه عواملی مانند سر درد، سر گیجه و بی قراری است.

بیات تاکید کرد: در مراحل حاد گرمازدگی فرد سطح هوشیاری اش کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: بابد در بر خورد با مسئله گرما زدگی ابتدا فرد بیمار را به محیط خنک منتقل کرد. نوشیدن آب و مایعات فراوان در مواقع گرمای هوا توصیه می شود. 

طه بیات ادامه داد: سالمندان و کودکان کمتر در برابر گرمازدگی از خود توان مراقبت کردن را دارند به همین دلیل در روز های گرم نباید این گروه ها را در ماشین تنها گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
آخرین اخبار