کرملین از مذاکره درباره امکان انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه به عنوان یک گزینه در گفت‌و‌گو‌های تهران و واشنگتن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین توصیه کرد که تهران و واشنگتن در مذاکرات خود، انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گفته پسکوف، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان مذاکرات پشت در‌های بسته، این پیشنهاد را با همتای چینی خود، شی جین پینگ در میان گذاشته است.

سخنگوی کرملین گفت: «آن‌ها در جریان مراسم صرف چای درباره ایران بحث کردند. او (پوتین) این ایده را به اشتراک گذاشت.»

در همین حال، پسکوف از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت: «دقیقاً به همین دلیل است که گفت‌و‌گو پشت در‌های بسته برگزار شد.»

پسکوف در اظهارنظر جداگانه‌ای درباره کوبا گفت که محاصره این جزیره توسط آمریکا، عواقب فاجعه‌باری برای مردم عادی دارد.

وی گفت: «محاصره خود جزیره از نظر ماهیت بی‌سابقه است و عواقب فاجعه‌بار انسانی برای مردم عادی ساکن آنجا دارد. ما معتقدیم که فشار اعمال شده بر کوبا قابل توجیه نیست».

منبع: آناتولی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
captcha
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
این هسته ای اگه خیری هم داشته باشه به نسل ما نمیرسه
فقط بدبختیش برا ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
اگر بخواهیم اورانیوم به روسیه تحویل بدهیم تا آخر قطره خون هستیم آنهای که از داخل سنگ روس به سینه می‌زنند خوب گوشهاتون باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
روسیه آب زیر کاه/ چین مار خوش خط و خال! مارا به خاک دادن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
آقایان دولتی ، ببینید نقشه جدید قدرتها را
چین و روسیه عاشق چشم و ابروی ما ایرانیها نیستند آنها نیز چشم طمع دارند
دشمنان پنهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
سر یک گرم اون نباید توافق شود اونایی که سابقه استفاده از بمب اتم دارند و سابقه جنایت دارند باید تحت نظر آژانس باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
روسیه خیلی غلط کرده و بقیه !!! این همه شهید بدیم که برسیم به تسلیم !؟ خوب روز اول اینکار رو می کردید که این همه خسارت نبینیم و این همه شهید ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
khakhs
۱۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
اورانیوم از ایران خارج بشود به احتمال زیاد حمله اتمی به ایران صورت خواه گرفت ، امریکا زمانی که خبالش از اینکه ژاپن دسترسی به سلاح اتمی ندارد راحت شد به هیروشیما و ناکازاکی حمله اتمی کردو بعداً توجیه کرد که اگر حمله بمباران اتمی نمیکرد جنگ پایان نمی یافت و تعداد بیشتری در جنگ کشته میشدند، امریکا و اسراییل به دلیل ساخت سلاح اتمی و حمله به دیگر کشور ها و ایجاد جنگ و نا امنی مجرم هستند که حالا میخواهند با هوچی گری رد گم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۵
😳😳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
آقا اجازه بدید سهم من تو ایران باقی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
اورانیوم غنی شده در ایران می ماند فریب دشمن را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
روسیه و آمریکا گاهی بهم پاس گل طلایی میدن
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۵:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
اورانیوم جایی نمی رود و در همین ایران مان می ماند!
اگر قرار بود بره برای چی یک ساله داریم می جنگیم !
سه ماهه تو سرما تو خیابونی فقط برای اینکه از حقوق اولیه خود پایین نیاییم!!!
انرژی هسته ای حق مسلم تک تک ما آریایی های اصیل و نجیب هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
فرق روسیه ملعون با آمریکا چیه ؟اگرقراربرخروج اورانیم هست اون قبلی که بردن روسیه وبرجام ازهم پاشید چرا روسیه پس نداد چند تن اورانیم مجانی تحویل روسیه دادند
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۱:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
روسیه از آب گل آلود ماهی می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۵
روسیه غلط کرد با هر کسی که چنین نظری داره
آخرین اخبار